Ми Вконтакті

Колекторний VS Безколекторний двигуни RC моделей

Нас часто запитують, чому машинка зовні одна і та ж, а ціни такі різні! Відповідь дуже проста. Різниця полягає в тому, що дві одинакові радіокеровані моделі укомплектовані різними електродвигунами: колекторним та безколекторним.

У чому ж суттєва відмінність між такими моделями, і чи варто платити більше? Давайте детальніше розглянемо особливості кожного мотору окремо.

Колекторний (Brushed) двигун.

Простий у виготовленні та експлуатації, колекторний двигун буде однозначно дешевшим від безколекторного. Основна особливість таких двигунів - це наявність щітково-колекторного вузла (ковзних контактів, які розташовуються поза ротором і притискаються безпосередньо до колектора), який забезпечує електричне з'єднання ланцюга ротора з ланцюгами, розташованими в нерухомій частині машини.

Потрібно пам’ятати, що у в радіокерованих моделях колекторні двигуни працюють від мережі постійного струму. Вашу модель приводить в рух подача відповідної напруги від джерела постійного струму на пару контактів двигуна. Для того щоб поміняти напрямок обертання валу двигуна досить просто поміняти полярність напруги. Така проста схема регулятора обертів колекторного двигуна дозволяє зменшити його вартість.

Чим не може похвалитись така апаратура – це своєю довговічністю. Щітково-колекторний вузол швидко нагрівається та зношується при потраплянні вологи, бруду, пилу. Щоб цьому запобігти, двигун варто модернізувати радіатором для охолодження та постійно чистити після кожної покатушки. Дехто радить відкривати мотор і час від часу проводити заміну щіток, але для цього потрібно мати додаткові щітки, а взяти їх не інакше, як із іншого двигуна, практично не можливо. Замовляти нові щітки не доцільно і дорого – краще купити новий мотор. Однак малі розміри, вага та відносно низька вартість роблять такий тип двигуна найбільш вживаним.

Швидкість колекторного двигуна радіокерованої моделі регулюється дуже плавно. Він може провернути вал навіть при значному навантаженні, але за рахунок зменшення обертів. Зазвичай на двигуні вказується число обертів обмотки двигуна - чим менше число, тим вища швидкість обертання валу двигуна.

Безколекторний (Brushless) двигун.

На відміну від колекторних, ці двигуни володіють меншою плавністю регулювання швидкості обертання валу, однак здатні набрати максимальні оберти за ліченні секунди, зриваючись із місця та стаючи при цьому на задні колеса.

На відміну від колекторного електродвигуна, у якого є рухома частина – це ротор і нерухома - статор (корпус), у безколекторного двигуна рухомою частиною є якраз статор (корпус) з постійними магнітами, а нерухомою частиною - ротор з трифазною обмоткою.

За рахунок відсутності щітково-колекторного вузла безколекторний двигун буде надійнішим. У нього більша швидкість обертання валу, а корпус захищений від потрапляння вологи та бруду. Безколекторний електричний двигун є трифазним, тому повинен працювати в парі із регулятором обертів.

Всі вище перераховані особливості, а також необхідність регулятора обертів збільшують вартість мотора в 1.5-2 рази.

Переглянути електродвигуни Ви можете у нас на сайті.